יום שישי, 22 במאי 2015

מעט פרגון ל 'עושים היסטוריה'

סיימתי לשמוע את כל הפרקים של עושים היסטוריה שיצאו עד היום. הפודקסט הראשון ששמעתי היה רברסים, מאוד אהבתי ואחרי ששמעתי את רוב הפרקים חבר המליץ לי על עושים הסטוריה של רן לוי.
מהפרק הראשון ששמעתי התלהבתי. רן מעביר את התכנים בצורה מעניינת ובאיכות טובה מאוד. בניגוד לרברסים הפודקאסט אינו טכני, לא דורש ידע מוקדם ויכול לעניין כל אחד. לקח לי יותר מחצי שנה לשמוע את כל הפרקים, את רובם שמעתי בנסיעה לעבודה.
אני משתמש באפליקציית פודקאסט רפובליק באנדרואיד כדי לשמוע את הפרקים.
את רוב הפרקים אהבתי ואני מנסה להיזכר בכמה שאהבתי במיוחד או שפתחו את האופקים בצורה מיוחדת:

פרק 137: הקרב על האטלנטי – צוללות גרמניות במלחמת העולם ה-II
פרק 109: באגים, מזוודות וסוכני FBI- על משבר התכנה
פרק 159: איך לשדוד בנק בשש מילישניות – על מסחר ממוחשב במניות
פרק 154: על אבולוציה וגנטיקה, חלק א' – חווה המיטוכונדריאלית
פרק 149: האיש שקרא לי אידיוט – על ההיסטוריה של קוד פתוח ותנועת התכנה החופשית
פרק 145: מי בכלל צריך אוזן ביונית? על שתל השבלול
פרק 53: איך לשרוד פיצוץ גרעיני.
פרק 40: החיים, היקום וכוס תה- על דאגלאס אדאמס.

את רשימת הפרקים המלאה תוכלו למצוא כאן.
כמה עובדות מעניינות על הפודקאסט:
  • לרן יש תחביב מוזר - מכונות של תנועה מתמדת. כל פרק מסתיים בקטע ממשפחת סימפסון שקשור למכונות אלו: 

  • כל פרק מתחיל בקטע מהסרט "בחזרה לעתיד":


  • תחביב נוסף של רן הוא מדע בדיוני, ויש פרק שלם שמוקדש לבלייד ראנר.
  • כל פרק עשירי עגול מוקדש לסופר מדע בדיוני אחר.
אז תודה לרן על ההשקעה, אתם מוזמנים להאזין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה